.
A+   A-
  |    |  

Neten a Hivatal - Közigazgatás

- lépjen be az elektronikus ügyintézés világába -

A közigazgatás elektronikus megújítása

Nyomtatóbarát változat
A központi és területi közigazgatás átszervezésével a közigazgatás régóta esedékes átalakításának első, talán legfontosabb lépései megtörténtek: helyükre kerültek az intézmények és a folyamatok. Erről bővebben ITT olvashat. A következő lépés a 21. század második évtizedében mi más lehetne, mint a szolgáltatások interneten (számítógépen, okostelefonon vagy táblagépeken) történő elérhetővé tétele, azaz a közigazgatás elektronikus megújítása? Hiszen napról napra többen használják ezeket az eszközöket információszerzésre, munkakeresésre, vásárlásra, levelezésre vagy éppen szórakozásra – miért éppen ügyintézésre ne használhatnák?
Az elektronikus közigazgatás (e-közigazgatás, e-kormányzat, e-közszolgáltatások) bevezetése és használata minden érintett fél számára előnyösebb: az ügyfélnek kényelmesebb és egyszerűbb, az államnak olcsóbb és hatékonyabb, a vállalkozásoknak átláthatóbb és takarékosabb. Erről bővebben ITT olvashat.
 
Ennek felismeréséhez azonban mindenkinek időre van szüksége. Vannak országok, ahol látványos sikereket értek el e téren pusztán azzal, hogy egy sor szolgáltatás esetében kötelezővé tették az online ügyintézést. A magyar kormányzat más utat választott: az ügyfél önrendelkezési jogát maximálisan tiszteletben tartva lehetővé teszi, hogy személyesen és elektronikusan ugyanolyan magas színvonalú szolgáltatásokat vegyen igénybe. Egyúttal ugyanakkor mindenkinek felhívja a figyelmét az elektronikus ügyintézés lehetőségére, és segíteni próbál az előnyök felismerésében és a használat elsajátításában – ez a fő célja a NETEN A HIVATAL projektnek, melynek keretében ez a tájékoztató portál is létrejött.