.
A+   A-
  |    |  

Neten a Hivatal - Közigazgatás

- lépjen be az elektronikus ügyintézés világába -

Gyakran Ismételt Kérdések - Közigazgatás

Nyomtatóbarát változat
A Neten a Hivatal projekttel kapcsolatos leggyakoribb kérdések.
Mi a Magyary Program?
A magyar kormány által 2011-ben elfogadott közigazgatás-fejlesztési program, mely legfontosabb stratégiai célként a hatékony nemzeti közigazgatás megteremtését, és a közszolgáltatások színvonalának emelését határozta meg. További információ ITT található. A Magyary Program folytatásának a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Stratégia 2014-2020 tekinthető, mely  következő fejlesztési időszakra tervezett közigazgatás-fejlesztési elképzeléseket tartalmazza.


Mit jelent az e-közigazgatás?
Az e-közigazgatás a közigazgatási szolgáltatások interneten keresztüli elérését, és használatát jelenti. További információ ITT  található.


Mi szükséges az e-közigazgatás használatához?
Az e-közigazgatási szolgáltatások használatához valamilyen számítástechnikai eszközre (pl.: asztali számítógép, laptop, táblagép), és internetkapcsolatra van szükség. További információ ITT  található.


Mi az az Ügyfélkapu?
Az Ügyfélkapu a magyar közigazgatás központi elektronikus azonosító és beléptető rendszere, amely biztosítja, hogy használói a személyazonosság igazolását követően biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. 


Milyen ügyekben lehet elektronikus ügyintézést igénybe venni?
Számos olyan vállalkozói és lakossági ügy van, melyek ma már elektronikusan is elintézhetőek, a legfontosabbakat és a legnépszerűbbeket ITT találja.


Mi az a Tudástár?
A Kormányablak ügyintézők munkáját és az ügyfelek tájékozódását egy központi Tudástár támogatja, amely valamennyi ügy részletes leírását, jogszabályi hátterét, élethelyzet-alapú csoportosítását és a leggyakrabban felmerülő kérdéseket is tartalmazza. A Kormányablakokról és a Tudástárról bővebben ITT olvashat.